top of page

Spørsmål og svar

Mange spørsmål kan dukke opp når man skal på kanaltur.

Her har vi samlet noen ofte stilte spørsmål. 

Håper du finner svar, om ikke så ta kontakt. 

Hvordan kjøpe billett?

Du velger ønsket dag og avgang, og deretter hvor du ønsker å sitte.

  • Salong - innendørs med vindusplass og mulighet for å gå ut på baugen.

  •  Akterdekk - utendørs, men under tak.

  • Soldekk -orkesterplass, men uten værgaranti.

 

 Alle bord på samme dekk er plassert likt slik at alle bord har best mulig utsikt.

Se bestilling her

Servering ombord

Ombord på båten kan du nyte deilig mat med godt å drikk.

Dette forhåndsbestilles sammen med båtbilletten.

 

Du kan også kjøpe lett mat, is og snacks ombord.

 

Mannskapet tar bordbestilling om du ønsker forfriskninger, du serveres og kan betale ved bordet.

 

Medbragt tillates ikke.

Vi ønsker å ha med en person til

Avgangen er utsolgt, men reisefølget skulle gjerne hatt med en venn eller to ekstra.

 

Vi strekker oss så langt

det går og tilrettelegger

etter beste evne.

Finnes det mulighet for å sette til en stol på kortenden av bordet f.eks. vil vi gjøre det vi kan for at dere får den beste opplevelsen.

 

Send oss en sms på

tlf 95108905.

I høysesong må man belage seg på noe behandlingstid.

 

  • Oppgi navnet billettene er bestilt på.

  • Dato og avgang.

  • Bordnummer/plass

  • Antall ekstra bill.

  • Voksen eller barn?

  • Ønsker også servering?

Får jeg refundert billetten?

Vi refunderer ikke billetter dersom du ikke møter i tide, har tatt feil av dagen eller på annen måte ikke møter til din avgang.

 

Du må selv sørge for å komme i tide og benytte kjøpt billett

Værforbehold

MS Brekke seiler på både solskinsdager og regnværsdager. Passasjerene kler seg etter været og etter valgte plasser ombord.

 

Med UNNTAK

MS Brekke seiler ikke i ekstremvær som kraftig lyn/torden. I slike situasjoner vil vi sende ut ett varsel både fra oss. 

Du kan velge om du da ønsker ny dato, eller å få pengene refundert. 

Parkering

På Brekke finner du en stor grusparkering. Her kan du stå

GRATIS parkert mens du nyter

din kanaltur.

Det er ogå bobilparkering her. Om du ønkser å ligge over til dagen etter går det også fint, mot en liten avgift som kan betales med Vipps. Det finner også flott campingplasser i nærheten.

Adresse:

Brekke sluser

Brekkeveien 16,

1792 Tistedal

WC

Det finnes muligheter for å benytte toaletter i servicehuset på Brekke før avgang. Dette ligger ved parkeringsplassen, Brekkeveien 16.

 

Ombord på MS Brekke er det ett herre - og ett dametoalett.

Disse er desverre ikke

brukertilpasset

Rullestol ombord

Det går med ordinær manuell stol. MS Brekke er en eldre båt og er kun egnet for rullestol på akterdekk.

Toalett er dessverre ikke brukertilpasset.

Det er ett trinn for å komme inn på båten, deretter er det fri passasje til akterdekk.

Send oss gjerne en melding ved booket billett slik at mannskapet legger tilrette.

Kan jeg ta med hunden?

Ja, det kan du.

Men vi begrenser det til en hund per reisefølge og KUN utendørs.

Det egner seg best å sitte på akterdekk dersom du bestiller billett en til en varm sommerdag.

Husk at ståldekk blir veldig varme.

 

Vi må også opplyse om at MS Brekke kan bli saluttert, er hunden redd for høye lyder bør den ikke bli med på tur

Salgsvilkår

Bestillingen anses bindende etter aksept av salgsbetingelsene og fullført betaling. Fullført betaling regnes som kjøpers aksept på at turen er bestilt.
Salgsvilkårene er presiseringer av lovbestemte rettigheter og plikter Kjøper og Selger har etter til enhver tid gjeldende lover.


Avtaleparter og kontaktinformasjon

Selgers navn: Opplev Haldenkanalen AS
Org.nr: 930 388 238
Adresse: co/Midttun Lie, Grimsrødhøgda 6, 1786 Halden

Besøksadresse: Brekkeveien 16, 1792 Tistedal
Telefon: 95108905
Kjøper er den som foretar bestillingen


Leveransen

Bestilt produkt fremkommer på ordrebekreftelsen som mottas  av kjøper etter bestilling i nettbutikken. 

Vi refunderer ikke billetter dersom du ikke møter i tide, har tatt feil av dagen eller på annen måte ikke møter til din avgang.

Du må selv sørge for å komme i tide og benytte kjøpt billett.

Med UNNTAK

MS Brekke seiler ikke i ekstremvær som kraftig lyn/torden. I slike situasjoner vil vi sende ut ett varsel både fra oss. Du kan velge om du da ønsker ny dato, eller å få pengene refundert. 

Angrerett

Vi refunderer kjøpt billett inntil 14 dager etter kjøp. Dersom kjøpet foretas mindre enn 14 dager før avreise gjelder ikke angreretten. 

Dersom du har kjøpt billett og blir syk eller ikke kan møte kan vi utsette dato for tur. 

Vi bruker eget bookingsystem og all data beholdes konfidensielt i vårt internsystem. 


Priser og betaling

Prisene oppgitt på våre nettsider, og er totalpriser inklusive merverdiavgift. Beløpet trekkes fra Kjøpers konto ved oppgjør i netterminalen. 

Betalingsmetoder: bankkort og Vipps. 

 
Ordrebekreftelse

Ordrebekreftelse sendes Kjøper elektronisk og umiddelbart etter bestilling og inneholder detaljer om hva som er bestilt.

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Galleri

bottom of page